Content marketing: Waarom zijn infographics zo goed om jouw verhaal te vertellen?

Content marketing: Waarom zijn infographics zo goed om jouw verhaal te vertellen?

Terwijl ze een paar jaar geleden nog bijna niet gebruikt werden zijn infographics vandaag de dag een stuk populairder. In dit artikel nemen we een aantal redenen door waarom infographics zo goed zijn om jouw boodschap over te brengen. Gravity Media maakt voor haar klanten gebruik van infographics om data op een mooie manier te visualiseren en dat brengt een aantal belangrijke voordelen met zich mee.

 

Een infographic zegt meer dan duizend woorden

Dat een afbeelding een stuk tekst kan vervangen of aanvullen is veel mensen al wel bekend. Bij een infographic gaat dat echter nog een stapje verder. Een infographic draait om het visualiseren van data. Het uitdrukken van proporties, volgordes, aantallen en nog veel meer maatstaven wordt met een infographic veel eenvoudiger. Daarnaast kan je met een infographic ook nog eens veel beter de aandacht vragen voor het gegeven wat je uit wil lichten. Het wordt op die manier dus veel eenvoudiger om mensen bewust te maken van je bedrijf, product of dienst en dit zorgt ervoor dat je heel even in de schijnwerpers staat.

 

Een infographic is een potentiele manier om virale content te maken

Virale content is content die op grote schaal gedeeld wordt, veelal via sociale media. Je kan je voorstellen dat het delen van een infographic natuurlijk sneller gedaan wordt dan het delen van een lange lap tekst. Ook al vinden mensen het onderwerp waar je over schrijft interessant, helaas nemen mensen steeds minder de tijd om dit te lezen. Een infographic is dus behalve makkelijk te bekijken ook nog iets wat makkelijk gedeeld wordt. Stel je voor dat je een infographic wil laten maken met daarin twintig data-elementen. Op die manier kan je dus behalve de gehele infographic ook twintig kleine en zeer behapbare data-elementen los delen. Wanneer je dat doet door kleine plaatjes te maken van het delen van je infographic kan je op die manier een infographic niet één keer, maar twintig keer delen. De kans dat jouw content gedeeld wordt (met link naar het origineel) is dus eigenlijk twintig keer groter.

 

Door een infographic te delen word jij als expert gezien

Omdat een infographic eigenlijk altijd gebaseerd is op feitelijke data is het een erg goede manier om je expertise in jouw vakgebied te delen. Of je verstand hebt van brood, websites of fietsen maakt eigenlijk niet uit. De krachtige combinatie van feitelijke informatie en het mooi gepresenteerde geheel van de infographic maakt de informatie dus niet alleen maar interessant voor de mensen met wie je het deelt, maar uiteindelijk ook voor jou.

 

Wil je een professionele infographic laten maken op basis van de data en/of kennis die jij verzameld hebt, wij horen het natuurlijk graag. Gravity Media maakt infographics als onderdeel van onze missie om u te helpen uw verhaal over te brengen met websites, grafisch ontwerp, online marketing en trainingen.

Author: