Handige SEO-tips voor 2017

Handige SEO-tips voor 2017

Anno 2017 zal je website door verschillende zoekmachines worden “gerankt”. Hiermee wordt bedoeld dat een zoekmachine een score geeft aan je website en op basis van die score sta je hoger in de lijst van een bepaalde zoekopdracht. Om een hoge ranking te hebben zal je gebruik moeten maken van Search Engine Optimalisation, oftewel SEO. Sinds begin 2017 is er een hoop veranderd binnen de SEO, dus hier volgen 5 essentieel tips voor SEO in 2017.

 

Content marketing

Volgens de google statistieken hebben de top 10 websites binnen SEO een gemiddeld aantal woorden van 2000. Dit betekend dat een hoop woorden schrijven je een grotere SEO waarde geven. Helaas is het niet meteen zo simpel, je kan namelijk niet zomaar woorden toevoegen omdat je ranking dan hoger wordt want het moet ook waardevolle info zijn. Google’s algoritme herkent waardevolle content en zal je ook belonen met een hogere score waardoor je hoger  in de zoekresultaten zal komen. Wat dit dus betekent is dat Google je beloont voor het echt zo goed en uitgebreid mogelijk helpen van je gebruikers.

 

Mobile first

5 of 6 jaar geleden zijn we begonnen met het responsive websites bouwen. Dit betekend dat de websites die je bezoekt op alle schermen te zien zijn, dus ook mobieltjes en tablets. Toch is de mobiele wereld zodanig snel aan het veranderen dat mobiel verkeer op je website tegenwoordig belangrijker is dan verkeer van laptops. Een jaar geleden is google strenger gaan kijken naar de rankings op basis van mobile fist denken. Responsive websites kwamen hoger in de zoekresultaten. Momenteel is het zo dat de niet-responisve websites niet meer te zien zijn in de resultaten van mobiele gebruikers.

 

Page speed

Het is heel belangrijk dat de laadtijd van je website zo snel mogelijk is. Als je een snelle pagina hebt zal je dit zeer goed terug zien in de SEO resultaten. Je wordt er namelijk zeker op afgestraft als je een lange laadtijd hebt, en juist een beloning voor een snellere laadtijd. Maar hoe kan je er nou voor zorgen dat je een snellere laadtijd krijgt? Google heeft een page speed insight tool op developers.google.com wat je alleen kan bereiken met een google account. deze tool geeft de juiste inzichten over hoe je je website sneller kan maken en daarmee ook meteen hoger op kan komen in de google zoekresultaten. Je kan hier de tool vinden.

 

Video

Video is een element in de digitale wereld dat steeds meer belangrijk wordt, en het is ook meteen zeer groot. YouTube is inmiddels het grootste video platform op het internet en nog steeds groeiende. Google heeft zelfs in de loop van 2016 gezegd dat ze YouTube de grootste zoekmachine op basis van video willen maken. Dat google zelf dit al aangeeft, betekend in principe dat video echt heel populair is. En populair is iets waar google van houd en op reageert. Google kan dus zien of je website een video bevat. Mits deze video niet de pagina snelheid op een negatieve manier beïnvloed waar bij de vorige tip het over ging, zal je een betere ranking hebben en hoger in de zoekresultaten komen.

 

Social media

Social media en SEO zijn twee handen op een buik. Wanneer je pagina op social media wordt gedeeld zal google dit meteen weten. Dus hoe meer je pagina wordt gedeeld en via social media wordt benaderd, des te hoger zal je komen te staan in de zoekresultaten. Je zou hierdoor kunnen overwegen om de deelknoppen op je website te plaatsen zodat je website sneller gedeeld zal worden. Ook is het beter voor je ranking om met je bedrijf actief bezig te zijn op social media.

Author: